Duitsland, Nederland, Mexicooooo! - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Anne Brouwer - WaarBenJij.nu Duitsland, Nederland, Mexicooooo! - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Anne Brouwer - WaarBenJij.nu

Duitsland, Nederland, Mexicooooo!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

08 Mei 2013 | Nederland, Roermond

Lieve mensen,

Nog even op de valreep een verhaaltje. Ik sta aan het begin van mijn reis naar Mexico.

Afgelopen weken heb ik vooral heel veel kookclubjes gehad (we zijn nu met zo’n 12-15 man in totaal) en veel aan mijn scriptie gewerkt. Het gewone dagelijks leven is sinds half April weer op gang gekomen, het nieuwe semester is begonnen en iedereen is weer terug van vakantie.

We hebben een zeer multiculturele groep met mensen uit Colombia, Australië, Zuid-Korea, Spanje, Portugal Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Israël, India en Nederland. We koken om de beurt, gaan stappen, BBQ ’en, voetballen, volleyballen, etcetera. Echt super!
Ook de Stammtisches zijn weer begonnen. Onze TUM School of Management organiseert er eentje per maand, de eerste was in het Parkcafé, met biergarten waar het helaas nog te koud voor was. Ook de internationale Stammtisch is weer begonnen, waarbij iedere 2 weken een ander land kookt en de eerste avond werd een Beierse avond georganiseerd.

Qua scriptie heb ik een presentatie voor DANONE GmbH gegeven en mijn onderzoeksvoorstel gepresenteerd voor de TUM. Beide gingen heel goed en alles is goedgekeurd! Onze opleiding bobo uit Wageningen is ook nog in de tussentijd op bezoek geweest en nodigde André (nieuwe Noor vanuit Wageningen) en mij uit voor een biertje in het Hofbräu House, dat konden we natuurlijk niet afslaan haha.

Zondag 14 april was het een heerlijke zonnige dag, eigenlijk de eerste lentedag en zijn we met de hele groep gaan barbecueën aan de Isar. Veel eten, veel drinken, veel gezelligheid en sommige waren zelfs verbrand op het einde van de dag.
En op vrijdag kwam Janine langs! Supergezellig!
We hebben diezelfde avond voor André, Abel, Peter en Isabel gekookt en zijn daarna naar de Olydisco geweest waar een welkomstfeest voor Erasmusstudenten was. Zaterdags zijn we Muenchen in geweest, helaas een koude/winderige/druilerige dag… En op zondag stond het Frühlingsfest op het programma. Twee weken lang wordt op de Theresienwiese het Oktoberfest in het klein gevierd. Er zijn maar twee tenten en een paar kraampjes en attracties, maar evengoed een hele leuke sfeer. Vooral na het nodige bier en Jägermeister haha. Op woensdag zijn we lekker een dagje naar de Isar geweest en daarna was het alweer voorbij helaas en was Janine weer weg.

Lang ben ik niet alleen geweest, het weekend erna kwamen Frank & Monique naar Muenchen. Ik ben met hun naar Schloss Nymphenburg geweest, naar het Frühlingsfest en lekker wezen uiteten en toen was het weekend alweer voorbij en gingen zij óók weer naar huis.

Op Koninginnedag heb ik natuurlijk de kroning gekeken en ‘s avonds had ik verjaardag van mijn mentor Bahadir. Heel gezellig feestje met alleen maar Duits sprekende mensen, dus goed voor mijn Duits. Daarna nog geprobeerd via heggetjes, perkjes, en over muren klimmend het Massmann huisfeest binnen te komen maar dat is helaas niet gelukt, maar het was evengoed een goede afsluiter van een gezellige dag!

En afgelopen vrijdag heb ik afscheidsetentje van mezelf gehad, ik moet helaas iedereen 3 weken missen in Muenchen. Zondagmorgen om 4.00 opgestaan om naar Nederland te vliegen. Ik ben maar een paar dagen in Nederland voordat ik naar Mexico vlieg om bruidsmeisje (Madrina de Lazo) te zijn op Maria’s bruiloft! Super te gek, spannend & leuk!
In de drie dagen NL heb ik Bevrijdingsdag gevierd, terrasjes gepakt, mijn laatste meubels verhuisd van Wageningen naar Roermond, met familie & vrienden bijgekletst. Echt superrrr!

En nu over een paar uurtjes de lucht in naar Mexico! Ik houd jullie op de hoogte! Hasta luego amigos! xx

  • 08 Mei 2013 - 11:38

    Rob & Vera:

    ohhh, ik moet snel zijn voordat je naar Mexico vertrekt...GEWELDIG leuk om bruidsmeisje te zijn voor je vriendin Maria én je plakt daar natuurlijk 'n fijne vakantie aanvast, jou kennende ;o)
    Heel veel plezier in dit warme oord, zalig bijtanken na al ie hectiek in Muenchen ( nou ja, als ik 't lees was er ook veel feest) maar je hebt 't toch maar toppie gedaan daar! petje af!!!

    Heel veel groetjes en une dieke poen van os

  • 08 Mei 2013 - 12:33

    Tanta Barbara:

    Nou Anne voor jou is dit leven een groot feest. Ik lees allemaal gezellige dingen.
    En nu op naar Mexico. Goeie reis en veel plezier. Groetjes en tot de volgende brief.
    Liefs, T Barbara

  • 08 Mei 2013 - 19:57

    Roos:

    Ha Lieverd,

    Veel plezier in Mexico. Maar dat zal zeker geen probleem zijn.
    Ben benieuwd hoe zo daar een bruiloft vieren. Hoor de verhalen wel als je terug bent.
    Sanne is hier bruidsmeisje. Kunnen we de verschillen uitwisselen.
    Geniet ervan.

    Liefs Roos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 23180

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2014 - 31 December 2017

Living Down Under!

27 November 2013 - 20 Februari 2014

Dutchies go Down Under

26 September 2012 - 24 September 2013

Studeren in Muenchen

Landen bezocht: