Feestjes, Feestjes, Feestjes voor de tentamens - Reisverslag uit München, Duitsland van Anne Brouwer - WaarBenJij.nu Feestjes, Feestjes, Feestjes voor de tentamens - Reisverslag uit München, Duitsland van Anne Brouwer - WaarBenJij.nu

Feestjes, Feestjes, Feestjes voor de tentamens

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

23 Januari 2013 | Duitsland, München

Liebe Leute!

It has been a while. Ik zal een aantal zaken weglaten (vooral feestjes haha) maar bereid je voor op een langgggg verhaal!

Allereerst, iedereen nog een gelukkig Nieuwjaar! Beter te laat dan niet.

Kerstmis was uiteindelijk erg geslaagd. Ik heb kerstavond met Abel, Mauricio en Grisela gevierd. De laatste twee kende we niet tot aan het kerstdiner, lang leve de sociale media! Het idee was dat kerstavond leuker is met zijn vieren dan met zijn tweeën en dat was zeker waar. Kerstavond hadden we een Mexicaans/Duits kerstdiner en eerste kerstdag heb ik mijn kookkunsten geshowd.
De rest van mijn kerstvakantie heb ik eigenlijk alleen maar geluierd, geslapen, films gekeken, tijdschriften gelezen, nog meer geslapen en helaas verslagen gemaakt. Behalve met Nieuwjaar natuurlijk! Ik heb Nieuwjaar met Abel en Francisco gevierd in Portugese stijl.
In Portugal mag geen particulier vuurwerk afgestoken worden dus zij hebben zich de hele avond en nacht verbaasd over al het vuurwerk dat iedereen hier lukraak afschiet. Het vuurwerk hebben we gezien vanaf de 56m hoge Olympia Berg met duizenden anderen, supermooi! Je hebt uitzicht over de gehele stad. In Portugal eet je om klokslag 12 uur, 12 rozijnen. Iedere rozijn staat voor een wens voor het nieuwe jaar. Iedereen die mij een beetje kent weet dat ik nergens zo van gruwel als van rozijnen, maar met de nodige champagne heb ik ze alle 12 weg weten te spoelen. Nog een hele klus om 12 wensen bij elkaar te krijgen! Na het vuurwerk zijn we tot in de late/vroege uurtjes naar de Qclub geweest en ons flink het nieuwe jaar in gedanst & gefeest.

De zondag voor school weer begon was ik uitgenodigd bij mijn buddy en zijn familie voor een Turks brunchbuffet. Super lekker! Er waren ook niet-Turkse etenswaren bij en we hebben ons 4 uur lang (!) te goed gedaan aan olijven, paprika, omelet, feta, Turkse worst, mozzarella, broodjes, biergartenkäse, en heeeeel veel thee. Doe mij maar iedere zondag zo’n uitgebreide brunch.

Maandag ben ik na mijn eerste lessen naar een nieuwe kamer gaan kijken, en ik heb hem gekregen! Per 1 maart verhuis ik voor een half jaar naar Klinikum Groβhadern, een wijk buiten het centrum. Ik heb een kamer (17m2) met eigen badkamer en een gedeelde keuken. Er wonen nog 4 jongens en 1 meisje, en op het eerste gezicht zijn ze heel aardig!
Dezelfde avond had ik ook Stammtisch (Mexico kookte, jammie) en natuurlijk moest er ook weer flink bijgekletst worden, ik was toch wel blij dat iedereen weer terug was in Muenchen.

Ik ben die week ook met Julia en een vriendin naar de TU Film geweest. Ik had geen idee wat ik me er bij voor moest stellen maar het was geweldig. Je betaald 3€ voor een kaartje en ziet dan een nagesynchroniseerde film in een grote collegezaal op een beamer. Je mag zelf eten & drinken meenemen. Er zaten mensen met kratten bier en dozen pizza’s, wij hielden het simpel met een zak chips en een fles wijn hahaha. Deze keer was het ‘dark shadows’ met Johnny Depp, en heb toch wel 95% van de film begrepen in het Duits. Daarna was er een exclusieve WG-party met alleen maar Duitsers, dus het was al met al een behoorlijk ‘Duitse’ avond haha.

In het weekend zijn we gaan wandelen in Garmisch-Partenkirchen met zijn zessen. Een plaats aan de voet van het Wettersteingebergte bekend vanwege de Zugspitze, met zijn 2962 meter de hoogste berg van Duitsland. Het was nogal prijzig om die omhoog te gaan dus zijn we in plaats daarvan naar Eckbauer geweest, een 1237m hoge berg. Vanwege de vele sneeuw moesten we met de skilift omhoog, maar daarna zijn we omlaag gesleed & gelopen en via Graseck kwamen we terecht bij de Partnachklamm: een 702m lange en gedeeltelijk ongeveer 80 meter diepe kloof. Het is een natuurmonument en heel indrukwekkend, vooral met alle sneeuw en ijs.
Het was echt zoooo’n super toffe, coole, grappige, gezellige dag! Ik had nog nooit zoveel sneeuw gezien, en al sinds lange tijd niet meer gesleed en sneeuwballen gevecht gehouden, helaas ook sinds lange tijd niet zo hard gevallen en spierpijn gehad, maar dat mocht de pret niet drukken!
’s Avonds hadden we een groots Erasmusfeest en door de vermoeidheid van de dag was iedereen na het indrinken al ontzettend dronken. Evengoed was het een hilarische avond met weer veel avonturen en gekkigheid. Ik heb wel even een paar dagen moeten bijkomen.


Het sporten heb ik ook weer opgepakt. Ons volleybalclubje is weer compleet na de vakantie en met Noor ben ik weer begonnen met fitnessen. Gister echt verstelt gestaan van mezelf: was met Peter & Paul gaan hardlopen, in de sneeuw, met een backpack op, en toch 7,5 km gerend in 40 minuten! Het plan is nu dit één keer per week vol te gaan houden (hopelijk zonder sneeuw), ik ben benieuwd!

Qua school is het op het moment een gekkenhuis, heb op drie weken tijd 1 zondag vrij en dat was afgelopen zondag. Ik heb 5 dagen per week les, we hebben 2 zaterdagen achter elkaar seminar van 10.00-18.00 en komende zondag heb ik een ‘take-home assignment’. Dat laatste betekend dat je een case (over een probleem waar een bedrijf mee kampt, uitgelegd over 35 pagina’s) thuisgestuurd krijgt en 12 uur de tijd hebt dat op te lossen. Die Duitsers zijn echt gek met hun weekendopdrachten! Heb ik dus 12 dagen achter elkaar school… Gelukkig meteen erna tentamens en 18 februari alweer naar Nederland! Ik heb echt zin iedereen weer even te zien in de 2,5 week dat ik NL ben.

Tot snel!!! xx

  • 24 Januari 2013 - 09:49

    Jac&Ans:

    Qh,

    nog ff hèl wirke en dan vekansie in Remunj!!!

    Sjerkte!!!
    xxx


  • 24 Januari 2013 - 10:31

    Tanta Barbara:

    Hoi Anne, als ik jouw verhalen lees denk ik: dit houdt Anne best nog wel 'n tijdje vol met al die feestjes
    met leuke vrienden, dat compenseert toch ook wel weer dat je voor je studie af en toe flink moet
    aanpakken, en daar staat dan weer het genieten tegenover. Ga vooral door met genieten, en dat
    gaat je heel goed lukken. Dus nog veel plezier en tot je volgende nieuwsbrief. Groetjes T.Barbara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 23192

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2014 - 31 December 2017

Living Down Under!

27 November 2013 - 20 Februari 2014

Dutchies go Down Under

26 September 2012 - 24 September 2013

Studeren in Muenchen

Landen bezocht: