De eerste bezoeker! - Reisverslag uit München, Duitsland van Anne Brouwer - WaarBenJij.nu De eerste bezoeker! - Reisverslag uit München, Duitsland van Anne Brouwer - WaarBenJij.nu

De eerste bezoeker!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

08 November 2012 | Duitsland, München

Lieve mensen!

Voordat het weer een heeeeel lang verhaal wordt (en dat wordt het toch wel...), hier een update.

School is wat druk op het moment. Ze vinden het leuk om alle presentaties, video’s, verslagen, opdrachten, etc. allemaal in november/december in te plannen (waarom niet januari/februari?!). Komende week wordt superdruk met een seminar van 8.00-20.30 iedere dag… Gelukkig is het maar voor 1 week!

Maarrr gelukkig vind ik ook altijd wel de tijd om te socializen en wat feestjes te bezoeken. Ik heb weer heel wat “stammtisches” en feestjes afgelopen. Sowieso organiseert de TUM er iedere 2 weken eentje in één van hun gebouwen. Iedere keer is een ander land aan de beurt om te koken. De eerste keer was het Duitsland en afgelopen maandag was het China. Met die hele 3 Nederlanders hier op de TUM zullen we gelukkig niet snel aan de beurt komen als land.
Ook één van onze professors vindt het nogal belangrijk dat zijn internationale studenten integreren met de Duitsers, dus had hij op dinsdag na de les een uurtje “gratis bier met pretzels” georganiseerd om die integratie te bevorderen… Liep gesmeerd, die integratie. Ook was er de ‘Meine Erste Studentenstadt Party’. Studentenstadt is zoals de naam al zegt een buurt waar heeeeel veel studenten wonen. Ze hebben er een aantal grote flats neergezet en er worden dus regelmatig leuke feestjes georganiseerd. Het zorgde wel voor een kater tijdens mijn eerste Case Study Seminar...
Onze specialisatie (MCA oftewel Master Consumer Affairs) had ook een samenkomen georganiseerd. Voor zover wijkt ons programma nogal af van alle anderen, dus ook daar weer een hoop nieuwe mensen leren kennen en wederom een gezellige avond gehad.
Verder had de ‘TUM international office’ een excursie georganiseerd naar de oudste brouwerij van de wereld: Weihestephan. Laat dat nou toevallig de universiteitsbrouwerij van de TUM zijn… Na een wat saaie rondleiding was er een bierproeverij, waar natuurlijk ook de pretzels weer niet mochten ontbreken. We hebben onder andere het “beste bier van de wereld 2011” geproefd, de Weihestephan Vitus! Nou ben ik een bierliefhebber en geen kenner of fijnproever, dus ik kon er niet zoveel uithalen, maar het was een lekker biertje in ieder geval.

Dan nog iets: tijdens ons kookclubje vorige week (Noor had andijvie gemaakt, jammie) werden we allemaal verrast door sneeuw… VEEL sneeuw. Niet normaal !! Echt vreemd om in oktober een dik pak sneeuw op mijn balkon te hebben liggen. Gelukkig was het na een paar dagen weer wat normaler weer!

Maarrr het aller super geweldigste van de afgelopen paar weken was toch zeker het bezoek van mijn broertje! Wat was het gezellig en wat ging de tijd snel! Van mij had hij nog 2 weken mogen blijven. Al hadden mijn lever & lichaam dat niet overleefd... We zijn onder andere naar 2 verjaardagen geweest, mijn kookclubje, de KULTfabrik, Café Munich, de stammtisch van de TUM, bar op het dakterras van de TUM, en nog wat clubs… en dat in 5 dagen hahaha. Ook hebben we nog wat cultuur gesnoven natuurlijk: het oude centrum, het Olympiapark, BMW welt, Friedensengel, Landtag. Toch wel de “must-sees” van hier. En de schnitzel & wurst mochten niet ontbreken. Rik was vooral de eerste dag erg onder de indruk van alle dikke auto’s hier. Hij merkte ook dat het op een gegeven moment went als je er maar genoeg voorbij ziet racen de hele dag.

Ik ben de komende paar dagen nog wel aan het bijkomen van zijn bezoek in ieder geval en me aan het voorbereiden op mijn drukke lesweek. Plussss op de komst van mijn lieve paps & mams. Benieuwd wat zij van Muenchen gaan vinden!!

Bis bald! xx

• 09 November 2012 - 08:00

Mnique En Frank:

haaaa Anne,
    we lezen elke keer weer met veel plezier je verhalen. je doet het volgens ons erg goed daar bent aardig geintregreerd(schrijf je dit zo?) leuke foto's. Frank kon de foto van de lamborgini erg waarderen.
    veel sterkte met je verslagen, opdrachten enz.... maken, niet vergeten af en toe te ontspannen, maar dat zal wel goed komen.
    groetjes, en als het weer sneeuwt zoveel mogelijk naar ons toe sturen
    Monique en Frank

• 09 November 2012 - 08:19

Tanta Barbara:

Wat een leuk verslag maak je iedere keer weer Anne.
    Ik lees ze met veel pleizier. Bedankt en ga zo door.

• 09 November 2012 - 08:54

Wendy:

Hey Anne!!

Dat ziet er erg gezellig uit allemaal! Leuk om al je verhalen te lezen.... en natuurlijk de foto's die maken t af... leuke ride trouwens die kleine! Maar meis veel plezier nog!!! Liefs van Hier!!

• 14 November 2012 - 13:01

Joke:

Hoi Anne, leuk weer je verhalen te lezen. heerlijk,dat je het zo gezellig hebt gehad met Rik en papa en mama komen ook gauw, dus je hebt volgens mij niet te klagen. ook niet over je verblijf daar. En nu ook nog studeren he toch wat vervelend!!!!!! let goed op jezelf, geniet er zoveel mogelijk van en van hier dikke kussen, gr. Rob en Joke