Crack a tinnie in the arvo before tea - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anne Brouwer - WaarBenJij.nu Crack a tinnie in the arvo before tea - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anne Brouwer - WaarBenJij.nu

Crack a tinnie in the arvo before tea

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

28 Augustus 2014 | Australië, Melbourne

Hi Folks!

Na een lange vlucht en een hoop geregel afgelopen half jaar ben ik dan nu eindelijk in Australië!! Melbourne om precies te zijn. Een mega stad (4,5 miljoen inwoners) aan de zuidoostkust van Australië (800 km van Sydney!). Het is de hoofdstad van Victoria en bestaat als stad sinds 1842. Melbourne wordt beschouwd als de culturele en modehoofdstad van Australië dus ik had het slechter kunnen treffen.

Helaas is niet alles gegaan zoals gepland. Mijn traineeship werd geannuleerd op de eerste dag dat ik hier was (niet vanwege mij gelukkig… interne problemen binnen het bedrijf). Daarna terecht gekomen in een huis zonder fatsoenlijke verwarming en met een buiten-wc!! Denk je alles gehad te hebben, het bestaat blijkbaar nog... Ik betaal er natuurlijk een kapitaal voor dus nu hard op zoek naar iets nieuws (zowel ‘luxer’, warmer als goedkoper). Daarbovenop een zware jetlag, telefoon gesneuveld en is het hier koud! Het is hier winter, al heb ik begrepen dat Nederland nu ook winters weer heeft.

Maar genoeg gezeurd!! Er is na 2 weken uitrusten, acclimatiseren en hard zoeken naar een baan, heel goed nieuws! Ik heb een nieuwe baan, best een droombaan eigenlijk. Ik ga voor een relatief nieuw bedrijf een marketing afdeling opzetten. Daarbij is het succesvol en groeien ze flink dus ga ik helpen het allemaal in goede banen te leiden. Plus ik krijg nog wat andere organisatorische werkzaamheden toegekend. Het maakt het een leuke, drukke, uitdagende positie die ik als alles goed gaat in ieder geval komend halfjaar ga bekleden.

Maar het allerbelangrijkste is toch wel dat het langzaamaan lente begint te worden hier! Rond 18 graden iedere dag en zon! Doet een mens goed.

Ik ben verder wat open dagen bij universiteiten langs geweest en ben bezig met een tweede PhD aanvraag (meer info, zie eerdere blogje).
Bij één van de uni’s hadden ze een Bush tucker platter (vertaald: eten van de Aboriginals en dus normaal gesproken eten dat je in de bush kunt vinden). Dit was een typische Aussi maaltijd want het bestond alleen maar uit vlees, om maar wat te noemen: possum, wallabi, krokodil, kangoeroe, emoe. Erg lekker allemaal.

Natuurlijk iedereen weer gezien, zowel de familie van Joshua als mensen die ik nog ken van de uni in München. Familie van Joshua heeft me mee uiteten genomen naar de Greensborough Pub en met de vrienden van de TUM ben ik de Queensberry Pub ingedoken voor een goede maaltijd en wat pints.
Daarbij ben ik al met Joshua’s oma naar het centrum van Melbourne geweest voor een rondleiding naar de zogeheten ‘four corners’ (Flinder street station, Young & Jacksons Pub, protestantse kathedraal en Federation Square) en heb ik met Yen al een rondje winkels gedaan.

Komende week hopelijk een nieuwe kamer, een fiets (inclusief de verplichte helm) en dan aan het werk!

Talk to you later! xx

ps: De titel van deze blog - open een blikje bier in de namiddag voor het avondeten

  • 28 Augustus 2014 - 08:16

    Tante Barbara:

    Lieve wereldreizigster je bent nu dus aan een nieuw avontuur begonnen. Fijn te vernemen dat het je
    allemaal goed bevalt en dat je al zo snel werk hebt gevonden. Ik wens je veel succes maar vooral veel plezier. Groetjes en liefs, tante Bar.

  • 28 Augustus 2014 - 09:04

    Elke:

    Jeetje Anne... wat een rot-begin! Maar goed om te lezen dat je er hoe dan ook voor gaat en dat dat nu z'n vruchten afwerpt. Hoop dat het vanaf nu alleen maar beter gaat zijn (zowel qua werk en wonen als qua weer). Waarschijnlijk post je over niet al te lange tijd dat het 40 graden is en het allemaal wel wat koeler mag...
    Veel geluk de komende tijd! Xx

  • 28 Augustus 2014 - 10:07

    Linda:

    Hee An,

    Fijn om te leaze wie ut mit dich geit.
    Goan die avondturen zeker volge!!!
    Veul plezeer doa.

    xxx

  • 30 Augustus 2014 - 14:28

    Rob En Vera:

    Hoi Anne,
    Wat kan er vreselijk veel gebeuren in 'n paar weken...zowel positieve als negatieve dingen! Dat is wel te lezen in dit eerste bericht. Gelukkig is nu bijna alles goed geregeld en ik zie je al helemaal lopen in zo'n fancy dynamisch bedrijf, de zaken regelend op z'n Anne's !
    Nu nog 'n beetje lekker weer en dan heerlijk sjeezen op je fiets door de straten van Mylbourne in je mantelpakje ;o).....
    Veel plezier en dikke zoen, ook voor Joshua!

  • 30 Augustus 2014 - 20:36

    Ilona:

    Lieve Anne,

    Leuk je belevenissen zo ver weg weer te kunnen volgen! Gelukkig breken er nu betere tijden aan! Heel veel succes in je nieuwe baan, maar geniet ook vooral van alle nieuwe dingen die op je pad komen!

    Liefs..

  • 02 September 2014 - 15:27

    Oma:

    Hallo Anne Je belevenissen gelezen.wat een geweldig avontuur ben je begonnen.ik denk dat je al aardig gewend bent tot nog toe.je denkt maar,alle begin is moeilijk.net als met mij,op de tablet.ik kom ook dingen tegen die ik moeilijk vind na meer dan 3 jaar op de laptop.ik hoop dat ik er toch weer spoedig weer net zo mee om kan gaan als toen.het lijkt mij een heel leuke baan,waar je aan gaat beginnen.ik wens jou alle goeds in de toekomst En ben benieuwd naar je volgende berichtje. Liefs oma. ,kj.. V

    k

  • 02 September 2014 - 15:27

    Oma:

    Hallo Anne Je belevenissen gelezen.wat een geweldig avontuur ben je begonnen.ik denk dat je al aardig gewend bent tot nog toe.je denkt maar,alle begin is moeilijk.net als met mij,op de tablet.ik kom ook dingen tegen die ik moeilijk vind na meer dan 3 jaar op de laptop.ik hoop dat ik er toch weer spoedig weer net zo mee om kan gaan als toen.het lijkt mij een heel leuke baan,waar je aan gaat beginnen.ik wens jou alle goeds in de toekomst En ben benieuwd naar je volgende berichtje. Liefs oma. ,kj.. V

    k

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 23173

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2014 - 31 December 2017

Living Down Under!

27 November 2013 - 20 Februari 2014

Dutchies go Down Under

26 September 2012 - 24 September 2013

Studeren in Muenchen

Landen bezocht: