Come to Australia: You might accidently get killed - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anne Brouwer - WaarBenJij.nu Come to Australia: You might accidently get killed - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anne Brouwer - WaarBenJij.nu

Come to Australia: You might accidently get killed

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

07 December 2013 | Australië, Sydney

Hi Folks!

Zoals de blog al zegt, ik ben op wereldreis!
Met Noortje 2 maanden Australië en Nieuw-Zeeland ontdekken, en dan nog een maandje met Joshua op reis door Victoria en Tasmanië.

We zijn naar Melbourne gevlogen en daar door Joshua opgehaald. De vlucht viel reuze mee, we waren in ieder geval nog fris & fruitig genoeg om met Joshua en wat vrienden de lokale pub in te duiken waar alle vrouwen zo mee zouden kunnen doen met "hotter than my daughter"...

De volgende dag hadden we kerstlunch en -diner, ja je leest het goed! Joshua zijn vader was vanuit Thailand in Australië dus kerst werd een maandje vervroegd. Lekker eten, kerstliedjes met een Australisch accent, cadeautjes, gember bier, en veel waarschuwingen voor de felle zon en de giftige beesten voor die naïeve toeristen uit Europa. Het was in ieder geval heel gezellig en leuk om met echte Aussies 'kerstmis' te vieren.

Een van de dingen op onze bucket list zijn kangoeroes spotten in het wild (oorspronkelijk komen ze alleen hier op de wereld voor). Helaas na twee uur over achtbaanwegen, zo goed als verticaal en heel bochtig, en zelfs naar Kangaroo Ground te zijn geweest helaas nog geen enkele van dichtbij gespot. Verder zijn we in Melbourne nog naar het strand van St. Kilda Bay geweest en toen was het alweer tijd om, na nog geen 48 uur in Melbourne te zijn geweest, met de nachtbus 900 km naar Sydney te reizen.

Sydney is echt een leuke stad! Groot (4,6 miljoen inwoners), warm, zonnig, relaxed en gezellig!
Na aankomst zijn we direct naar Bondi Beach gegaan, bekend om zijn real life soap Bondi Rescue waar lekkere lifeguards mensenlevens redden. Helaas hadden de knapperds een dag vrij, deed niet af dat we een heerlijk stranddagje hadden plus onze eerste echte Aussie Burger gegeten.
's Avonds verbrand, moe en hongerig aangekomen bij ons hostel bleek dit een aftands, vies, druk ding te zijn waar we niet eens samen op een kamer werden geplaatst. Voor mij de eerste keer in een hostel met 11 vreemden en onder erbarmelijke omstandigheden, maar ik heb het overleefd!
Hopelijk zijn de komende hostels iets schoner en zitten we gezellig samen op een kamer.

Onze tweede dag in Sydney zijn we vanuit Kings Cross (het hoerenbuurtje waarin ons hostel ligt) naar het Opera House en de Harbour Bridge gelopen. Het Opera House heeft 102 miljoen gekost dus ik wilde wel eens weten wat je krijgt voor zoveel geld... Het is een interessant bouwwerk met zijn witte puntige dak(en). Met de Ferry op weg naar Manly Beach (blijkbaar een van de mooiste boottochten) hadden we een mooi uitzicht op het Opera House en de Harbour Bridge.
Manly beach is buiten een populaire strandbestemming en toeristische plek ook een gebied met mooie wandelingen door nationale parken. Wij hebben de Manly Scenic Walking Tour gelopen die je langs de ruwe kust met mooie rotsformaties, een stukje bush en kleine strandjes loodst. Uiteindelijk hebben we lekker liggen uitrusten op Shelly Beach en zijn we voor het eerst echt het (ijskoude) zeewater van Australië in geweest.
's Avonds hebben we Sydney By Night gedaan, heel mooi alle kantoren en gebouwen verlicht.

Een dag zijn we met de trein naar de Blue Mountains geweest. We wilden eerst een georganiseerde toer doen, maar uiteindelijk zelf met de trein naar Katoomba gegaan. Dit treinstation ligt op 1073 m in het centrum van de Blue Mountains, een perfecte plek om te beginnen.
We zijn naar het zogenaamde Scenic World Top Station gelopen. Vandaar uit zijn we met een treintje (met 52 graden de steilste ter wereld) de vallei ingegaan en daar een regenwoud route gelopen (zelfs een lyrebird gezien, een verlegen beestje dat ook op de Aussie dollar staat).
Vervolgens met een kabelbaan (de grootste van Australië) weer terug de berg op gegaan. Letterlijk hoogtepunt was de Scenic Skyway (hoogste kabelbaan van Australië) waarmee je in een karretje, bijna helemaal bestaand uit glas, op 270 m hoogte door de Jameson Vallei gaat.
De Blue Mountains zijn bekend vanwege de blauwe gloed die over de bergen hangt als gevolg van de etherische oliën afgescheiden door eucalyptusbomen. Daarnaast zijn er "De Drie Gezusters", drie rotsformaties die vanuit een Aboriginal legende 3 zusters zijn die als straf door hun vader zijn veranderd in rotsen na het omgaan met mannen.
Al met al een geweldige locatie met een fantastisch uitzicht.

De laatste dag Sydney nog een beetje in geweest, wat storm meegemaakt en toen was het weer tijd om in 13 uur met de nachtbus naar Byron bay te reizen, maar daarover de volgende keer meer!
xx

• 07 December 2013 - 11:05

Ilona En Sissi:

Hey Anne!

Leuk om je belevenissen weer te kunnen meemaken! Geniet van je reis, samen met Noor!

Groetjes Ilona en Sissi vanuit het koude Kerkrade ;)

• 07 December 2013 - 16:50

Roos:

Ha lieverd,leuk om weer jou verhalen te lezen. Veel plezier samen,maar dat zal geen probleem zijn.
    Kijk uit naar het volgende verhaal. Veel liefs

• 08 December 2013 - 21:53

Rob &Vera:

Hoi Anne,
    in 'n paar dagen tijd hebben jullie al weer mega veel gezien en gedaan! Super leuk om dit te lezen.
    Heel veel plezier samen met Noor en wij verheugen ons op je geweldige reisverhalen én foto's.
    groetjes aan Joshua , dieke poen voor jou

• 08 December 2013 - 21:58

Monique En Frank:

hey Anne, leuk daar in australië, geniet er maar goed van en we zien al uit naar je volgende avontuur.
    Heel veel winterse groetjes vanuit Melick.