Put a snag on the barbie! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anne Brouwer - WaarBenJij.nu Put a snag on the barbie! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anne Brouwer - WaarBenJij.nu

Put a snag on the barbie!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

13 December 2014 | Australië, Melbourne

Hallo lieve mensen,

Long time no talk!
Er is heel veel gebeurd sinds de laatste keer dat ik heb geblogd en voordat ik dit weekend op vakantie ga even een snelle update van de laatste twee maanden.

Allereerst: Ontzettend sorry voor het nog niet terug mailen, appen, chatten van heel veel mensen. Met fulltime werken, sporten, sociale leven hier, veel excursies, PhD aanmelding, Skype, etc. komt het er niet van. Met kerst en nieuwjaar heb ik vakantie dus ga dan iedereen trouw terug berichten. Sorry, vergeef me!

In oktober ben ik naar een marketing bijeenkomst geweest om wat meer inzicht te krijgen in wat er achter een succesvol merk gebeurd. Ik heb tot nu toe niet het idee dat ik veel op marketing gebied in de praktijk heb geleerd dus wilde deze bijeenkomst aangrijpen om wat af te kijken bij een andere organisatie. Helaas was het niet zo interessant dus geen marketing bijeenkomsten meer voor mij.

Verder heb ik een mindfullnes cursus van 6 weken gedaan. Dit betekend mediteren iedere dag, tot wel een half uur in de laatste 2-3 weken. Het was een leuke en leerzame ervaring. Ik slaap mijn hele leven al slecht en dus het doel van deze cursus was vooral beter te slapen, en leren mijn rust te pakken. Iedere dag een moment voor jezelf nemen, letten op je ademhaling, je hoofd leegmaken, en daarna lekker in slaap doezelen hmmmmm.

Op de eerste dinsdag van november vind ieder jaar de Melbourne Cup plaats, en dit is een vrije dag in Australië. Het is de grootste paardenrace in Melbourne. Iedereen die mij een beetje kent weet dat ik absoluut niets van paarden moet hebben en ik ben dus lekker gaan wandelen met mijn wandelgroepje.
De wandeling bracht ons naar de Silvan Reservoir, een water reservoir in het berggebied de Dandenongs. Het reservoir is operabel sinds 1932 en kan tot 40.000 miljoen liter water verzamelen en voorziet daarmee een groot deel van Melbourne van water.
Het was een ideale wandel dag, niet te koud niet te warm, een ontzettend leuke groep mensen van verschillende landen (Engeland, Mauritius, China, India, Iran) en weer een nieuw deel van Australië gezien op het einde van de dag.

Ook heb ik 15 november mijn eerste Nederlanders gezien sinds ik in Melbourne ben! Renske en Tim waren toevallig in Australië en kwamen even langs! Supergezellig! Joshua was onze gids en die heeft ons de hele middag op sleeptouw genomen: lekker brunchen in Degrave Street, langs het water lopen in Southbank, naar het park, de National Gallery, Swanston Street, de State Library, de Queen Vic Market en afsluiten met een biertje (of 2,3) en een Latin Festival.

Joshua heeft begin November ook eindelijk zijn scriptie ingeleverd en daarmee dus bijna afgestudeerd. Zijn werk (robotica in Architectuur) werd tentoongesteld samen met de scripties van alle andere architectuurstudenten van afgelopen jaar, en de uni vond dat tijd voor een feestje. Gratis eten en drinken hele avond lang en bijkletsen met iedereen is niet iets waar je “nee “ tegen zegt.

Verder ben ik nog naar Koala Conservation Day geweest in de You Yangs. De Koala komt oorspronkelijk alleen voor in Australië voor en heeft het nogal zwaar. Ze verwachten dat over 20 jaar de Koala is uitgestorven vanwege ontbossing en doordat hun leefklimaat wordt overwoekerd door geïmporteerde planten en bomen. Het belemmert de Koala om Eucalyptusbomen in te klimmen en daardoor dus zichzelf van voedsel te voorzien. Deze dag stond in het teken van het wieden van zogenaamd Boneseed en het observeren van een Koala. Mijne (Bundjalong) besloot natuurlijk van de 30 minuten er 20 minuten te poepen. Wat interessante aantekening opleverde hahaha. Onze gids had een Aboriginal achtergrond dus een hoop geleerd over planten en bloemen en wat ze oorspronkelijk eten en ook vooral niet (want giftig). Interessante maar ook trieste dag, de Koala is toch wel beetje mijn lievelingsdiertje dus zie ze niet graag uitsterven.

Nu het kerst wordt zijn er verschillende kerstmarkten, na het enigszins mislukte Oktoberfest dus maar een Deutsche Weihnachtmarkt bezocht. En ze spraken er Duits! Het was leuk en grappig om daar tussen alle (half) Duitsers te zitten voor een avond. De Duitsers zijn toch iets meer aanwezig met hun traditionele gebruiken en samenkomen dat de Nederlanders.

Een andere activiteit die al lang op de agenda stond en we nu toch eens moesten doen voordat het te warm wordt is van Parkville (waar ik woon) naar de sub-sub-suburbs fietsen van Melbourne (waar Joshua woont). 30km berg op en berg af, leuke fietsroute, mooi uitzicht en veel spierpijn de dagen erna.

En toen was het 5 December! Ik had een Sinterklaasfeest georganiseerd. Pepernoten gebakken, saucijzenbroodjes gemaakt, uiensoep gemaakt (erwtensoep is niet zo lekker bij 30 graden), en ik had vanuit Nederland nog gevulde speculaas, schuimpjes, taai taai, etcetera opgestuurd gekregen.
ALLES was op! En ze vonden het allemaal super lekker! Volgend jaar dus weer.

Ik heb van Joshua een BBQ voor Sinterklaas gekregen dus die moest natuurlijk worden uitgeprobeerd. Het motto is nu: iedere week een BBQ haha.

En als laatste uitje ben ik afgelopen week met Joshua naar het Wonga State Park geweest, ongeveer een uur van Melbourne. Het ligt aan de rand van de Yarra Valley en er was een een avondwandeling georganiseerd door mijn Meetup wandelgroep. Er ware een hoop kangoeroes en vogels en een super mooie zonsondergang.

Dan nog wat carrière nieuws. Ik ben helaas eind oktober voor de eerste universiteit uitgeloot met mijn PhD. Al is het niet heel erg, want wilde liever naar de andere uni. En dus goed nieuws! Of in ieder geval deels goed nieuws want bij die andere universiteit is mijn PhD voorstel goedgekeurd! Helaas nog niet de beurs (zo’n twee ton voor 4 jaar), dat hoor ik in januari pas. En hoop heel erg dat ik die krijg want heb nog geen plan B voor als het niet doorgaat….
Ik heb niet veel tijd om daarover na te denken gelukkig want Janine is vandaag aangekomen in Melbourne en ik heb een week vakantie! Maandag gaan we road trippen en hopelijk veel wilde dieren zien, lekker aan het strand liggen, wandelen, zwemmen, op stap.

Wordt vervolgd….
xx

  • 13 December 2014 - 10:35

    Ans:

    Heel veel plezier met Janine, heel veel groetjes en we skypen weer als je terug bent.
    Geniet van je vakantie, je hebt het verdiend!! xxx

  • 13 December 2014 - 13:16

    Tante Barbara:

    Hoi Anne, bedankt voor dit verhaal dat ons weer doet zien dat je ondanks studie toch ook veel leuks te melden hebt. Ga zo door, en ik zie t.z.t. het vervolg weer graag tegemoet. Liefs T Barbara

  • 13 December 2014 - 17:21

    Rob En Vera:

    Hoi Anne,
    Wat heb je weer veel meegemaakt in deze weken! Stil zitten is niet écht je ding...daarom super dat je die Mindfullnes cursus hebt gedaan, slaap je nu wel beter?
    Feliciteer Joshua met zijn (bijna) afstuderen, nu is in ieder geval alle werk klaar en dat geeft n fijn gevoel.
    We gaan voor jou duimen dat je beurs in januari goedgekeurd wordt, dan hoef je je niet meer druk te maken voor plan B ;o)
    Geniet van alle leuke uitjes en natuurlijk van je vakantie!
    En alvast hele gezellige feestdagen !!!
    dieke poen van ons allemaal

  • 13 December 2014 - 19:00

    Ilona:

    Leuk om al je belevenissen te lezen! Geniet van je vakantie!

  • 14 December 2014 - 20:29

    Oma Brouwer:

    Hoi Anne.
    Heerlijk. Weer eens iets van je te horen.je doet het keigoed daar,hoor.ik hoop voor jou dat je niet aan plan b toekomt.ik wens je heel mooie kerstdagen toe en een heel gelukkig en succesvol nieuwjaar toe.misschien zit je daar wel in de brandende zon ?
    Liefs,
    Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 23162

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2014 - 31 December 2017

Living Down Under!

27 November 2013 - 20 Februari 2014

Dutchies go Down Under

26 September 2012 - 24 September 2013

Studeren in Muenchen

Landen bezocht: