Don't get your knickers in a knot - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anne Brouwer - WaarBenJij.nu Don't get your knickers in a knot - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anne Brouwer - WaarBenJij.nu

Don't get your knickers in a knot

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

22 September 2014 | Australië, Melbourne

Hallo lieve mensen,

Vanavond eindelijk eens alle tijd om een blog te schrijven.

Het weekend voordat ik in mijn nieuwe baan begon ben ik verhuisd naar een nieuwe kamer. Hierbij mijn nieuwe adres:

517 Royal Parade, unit 5
3052 Parkville, Melbourne
Australië

Ik deel het appartement met 2 fantastische huisgenoten Joel en Ella, beide Aussies, afgestudeerd, werkend en dezelfde leeftijd als ik. Het appartement ligt aan de rand van het centrum, op fietsafstand van mijn werk en midden tussen een aantal parken (vandaar de naam Parkville). En heel belangrijk, het heeft niet 1 maar zelfs twee “binnen” wc’s!

Na een week op de grond slapen in mijn ongemeubileerde kamertje (9m2 groot) heb ik meubels te leen gekregen van Joshua’s zusje Tess. Zij zocht een plek om ze op te slaan, en ik was dringend op zoek naar voornamelijk een bed en matras dus een deal was snel gesloten.

En ik heb dus een baan! Heel leuk en afwisselend. Het is een klein bedrijf met 5-6 mensen van allemaal verschillende landen: Australië, America, Colombia, Nederland en China. Heel multiculti dus.
Ik ben marketing specialist voor Career of the Day, een uitzendbureau/stagebureau dat ook visums, sponsorships, trainingen en carrière coaching doet. Ik ben bezig met het opzetten van de marketing afdeling die tot mijn komst niet bestond.

Ik ben nog altijd bezig met het uitbreiden van mijn sociale leventje hier en dat is best lastig als je fulltime werkt. Gelukkig had ik al wat contacten vanuit München die ik vrij eenvoudig kan uitbreiden haha.
De vrijdag is standaard “naar-de-pub-en-weekend-inluiden” avond. Ik woon 10 minuten fietsen ervandaan dus ideaal. Meestal gaan we eens in de week naar Joshua’s opa & oma die me volledig in de familie hebben opgenomen en me graag op sleeptouw nemen en de Aussie cultuur bijbrengen.

Sporten doe ik genoeg door iedere dag 15 km naar mijn werk op en neer te fietsen. Het weer is zo nu en dan goed genoeg om te rennen & voetballen in één van de parken en 's maandags is netbal avond met mijn huisgenoten en wat vrienden van Joel. Wat netbal precies is kan ik je ook niet zeggen, in een team van 7 is het vooral rennen, bal vangen, stoppen en bal overgooien. Het is een leuke avondbesteding met gezellige mensen hahaha.
Verder proberen we iedere week met zn 3en te koken en hebben we al wat filmavondjes gehouden.

Afgelopen weekend ben ik in Bairnsdale geweest, een dorp in Gippsland, ook in Victoria en zo’n 4 uur rijden van Melbourne. Joshua’s tante werd 50 en dat moest natuurlijk gevierd worden. Goed weer, boot trip, lunch aan het water en een hoop van haar vrienden en familie en veel gezelligheid.

Mijn leven hier is dus behoorlijk Aussies. Ik heb buiten mijn buitenlandse collega’s nog geen niet-aussies leren kennen, al hoort iedereen aan mij na 2 woorden dat ik geen Australische ben haha.

Dat ik eindelijk tijd heb een blog te schrijven is omdat we door de politie geadviseerd zijn binnen te blijven vanavond. Er staan (letterlijk!) 7 brandweerauto’s, 2 ambulances, een commandopost en een hoop politieagenten buiten omdat bij de buren een giftige substantie gevonden is en een lijk. Behoorlijk wat spanning en sensatie dus in deze vreedzame buurt.

Genoeg de ramptoerist uitgehangen, nu naar bedje!
xx

ps: foto's volgen morgen

• 22 September 2014 - 18:06

Joke Penning:

Lieve Anne, eindelijk kom ik er toe om alles te lezen, Van papa en mama had ik wel al van alles gehoord, maar dit vind ik toch leuker, zelf lezen. Je bent al snel jarig en dus kan ik je meteen feliciteren, maak er maar een mooi feest van. Je zult een aantal mensen missen, maar zo te horen vangt de familie van Joshua je heel goed op, dat vergoedt eea een beetje.Fijn, dat je een nieuw onderkomen hebt en daarbij een baan die je aanspreekt, wat heerlijk positief allemaal!!!!!
    Hier gaat alles goed, Rob met pensioen, waar hij best van geniet door veel op stap te gaan en dus leuke dingen te doen. Tim van Rens nog steeds op zoek naar een opleidingsplek voor orthopeed, Thijs in de race voor een traineeship bij ABN-AMRO, Niek aan het stagelopen in een GGZ-instelling in Hilversum en ja ik gewoon op school. Iedereen gezond en lekker druk dus en de komende tijd voor de kinderen spannende beslissingen, eigenlijk zoals bij jou aan de andere kant van de wereld. Ik wens je heel veel succes en sterkte en een mooie dag op je verjaardag. Tot gauw en dikke kussen van ons allen.

• 22 September 2014 - 18:22

Tante Barbara:

Hoi Anne leuk weer iets van je te vernemen. Je bent alweer helemaal ingeburgerd daar he.
    Je hebt een heel leuk afwisselend leven hoor, veel gezelligheid. Dat giftige spul en het lijk in
    de buurt is minder, maar zo kan het nu eenmaal gaan. Ben benieuwd weer meer van je te gaan
    horen. Succes. Tot je volgende bericht. Groetjes, T. Barbara

• 22 September 2014 - 21:54

Noor:

Lieve Ann, super leuk om weer een verhaal met updates te lezen! Ondanks dat we allebei druk zijn met onze marketing afdelingen opzetten kan ik zo toch een beetje op de hoogte blijven!!

• 25 September 2014 - 19:22

Janine:

Leuk!! Goed om te horen dat het nog steeds zo goed gaat! Je bent al lekker druk :D Heel leuk! En heb meteen google maps er even bij genomen hoor, ziet er goed uit!!! Hopelijk gaan er niet meer van die rare dingen gebeuren... liefs Janine

• 26 September 2014 - 15:18

Elke:

Hahaha, Anne waar ben je nu weer belandt

• 26 September 2014 - 23:04

Oma Brouwer:

Lieve Anne.

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Je gaat zeker wel een leuk feestje bouwen.ik lees wel dat je al goed gewend bent daar.hartstikke fijn dat het je zo goed gaat daar.ik wens je alle geluk in je toekomst,en een gezellige verjaarpartij.
    Veel liefs en kussen van

Oma.