Vakantie in Remunj en terugkomst Muenchen - Reisverslag uit München, Duitsland van Anne Brouwer - WaarBenJij.nu Vakantie in Remunj en terugkomst Muenchen - Reisverslag uit München, Duitsland van Anne Brouwer - WaarBenJij.nu

Vakantie in Remunj en terugkomst Muenchen

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

13 Maart 2013 | Duitsland, München

Lieve mensen!

Als jullie dachten van mijn verhaaltjes af te zijn hebben jullie het mis! Hier de eerste van het nieuwe semester:

Na een langeeeeee treinreis (met zelfs een treinstoring, jaja gebeurd niet alleen de NS) was ik weer in Remunj! Echt superleuk om weer terug te zijn. Eindelijk het appartement van mijn broertje kunnen bezichtigen, nieuwe laptop gekocht (investering voor de thesis), gekookt voor pap & mam, met al mijn vriendjes & vriendinnetjes bijgekletst, verjaardag van Rik gevierd (had hij speciaal voor mij uitgesteld), hilarische stapavonden beleefd, voor het eerst in mijn leven een taart gebakken, naar Wageningen geweest, naar Nijmegen geweest, film/game avondjes gehouden, de helaas verplichte EHBO bijles avonden gevolgd, uiteten geweest, en nog veelllll meer. Helaas was ik een deel van mijn vakantie een beetje uitgeschakeld doordat ik de bult op mijn kop heb laten weghalen bij de plastische chirurg (hij vroeg zelfs of dat het enige was…!?! Heb toch maar bedankt voor meerdere ingrepen haha). Het was iets gecompliceerder dan ze dachten (google maar “dermoid cyste” voor de mensen met een sterke maag), dus ook nog verplicht bij gerust in mijn vakantie.

Van tevoren dacht ik dat 2,5 week héél lang was, maar dat viel vies tegen! Ik was weer in Muenchen voor ik er erg in had. En ik had ook eigenlijk helemaal geen zin terug te gaan, maar ik werd gelukkig warm ontvangen bij terugkomst. Noor & Peter hebben meegeholpen al mijn spullen naar mijn nieuwe kamertje te krijgen.

Sinds ik terug was in Muenchen had ik me al verheugd op de zaterdag. Eerst lekker met Noor naar de Ikea geweest (schnitzel gegeten i.p.v. (paarden)balletjes helaas). Mijn kamer was erg leeg achtergelaten; geen douchegordijn, geen prullenbak, geen klerenhangers, etc. dus het was tijd voor een shopmiddag! Natuurlijk weer iets meer gekocht dan de bedoeling was, maar het is nu helemaal mijn kamertje. Ennnn na al dat geshop stond het “Starkbeerfest” op de planning!! Dat betekend Dirndl-tijd!!

Wat is dat Starkbeerfest nou precies?
Het Starkbierfest is de minder bekende grote neef van het Oktoberfest. Het Starkbierfest is ontstaan doordat Salvator een speciaal bier liet brouwen omdat er tijdens vastentijd niet gegeten mocht worden maar wel gedronken. Tijdens dit 2,5 weken durende feest wordt er ander bier geschonken dan normaal, en dat betekent STERKER (8.1%), volgens de site gelijk aan ongeveer 600 Kcal...! Toch is de naam Starkbier niet afgeleid van het hogere alcoholpercentage maar van de hoeveelheid graan die erin zit. De originele plek waar het gevierd wordt is bij “Paulaner am Nockherberg” en dat is natuurlijk waar wij naartoe zijn gegaan. We waren met een veel te grote groep (>10 man) dus het was in het begin erg moeilijk een tafel te bemachtigen. Dankzij de charme van een aantal dames (nee ik was het niet) in ons gezelschap hebben we halverwege de avond mogen aansluiten bij wat heren aan een tafel.
Er heerst een Oktoberfestachtige sfeer, met duizenden bezoekers in een grote zaal en de typische Duitse meezingers ontbraken ook niet. Het bier wordt niet zoals op het Oktoberfest in glazen pullen geserveerd maar in keramische pullen (Keferloher) en daar heb ik er nu natuurlijk eentje van in mijn schap staan haha.
Zondagochtend stond er een Turkse brunch bij Keko met mijn buddie Bahadir, Noor en Julia op de planning. Ik voelde het Starkbier nog wel, maar gelukkig niet zo erg als Julia die de hele brunch erdoor moest afzeggen haha

Na een druk en gezellig weekend was het weer tijd voor serieuze zaken. Ik ben natuurlijk een half jaar langer in Muenchen voor mijn thesis, en daar ligt behoorlijk wat druk op. De eerste opzet moest ik er in 2,5 dag uitpersen en dat is aardig gelukt. Het komt toch wel aan op wat zelfdiscipline dus dat betekend dat Noortje en ik iedere ochtend rond half 10 met onze laptopjes lekker nerdy in de bieb zitten (gelukkig blijft er genoeg tijd over voor lol, gezelligheid & bibliotheekhumor). Ik hoop dat me dat ook lukt als ze over 2,5 week Muenchen en mij gaat verlaten…

En nu nog een paar uurtjes wachten en dan is Rik hier! Hij komt me voor een paar dagen opzoeken en dat betekend dat we weer super, hilarische, leuke, (te) gekke avonturen gaan beleven!!

Talk to you laterrrr alligator! xx

  • 13 Maart 2013 - 18:32

    Tanta Barbara:

    Hi Anne weer bedankt voor je leuke verslag. Je leven is zeer afwisselend maar heel gezellig zoals jij e.e.a. weergeeft. Blijf maar lekker genieten zolang het nog kan.
    Groetjes, t. Barabara

  • 13 Maart 2013 - 18:36

    Noor:

    Leuk verhaaltje weer! Vet jammer dat we niet samen door kunnen blijven ploeteren in de bieb met die lekkere lunches! :(

  • 14 Maart 2013 - 14:19

    Ans:

    Ha LF,
    het waas idd kort maar krachtig!!!! De wervelstorm is weer gaan liggen.
    Was supergezellig en nu is het weer tijd om te werken!!!!
    Succes, xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 17 Maart 2013 - 16:03

    Rob En Vera:

    Hey Anne,
    Na je flits bezoek aan Limbo land zit je weer helemaal in je element in Muenchen zo te lezen!
    Veel plezier tussen alle dingen door die "moeten" maar dat gaat je wel goed af hé ;o)
    heel veel groetjes en we verheugen ons al op je volgende verhaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 23166

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2014 - 31 December 2017

Living Down Under!

27 November 2013 - 20 Februari 2014

Dutchies go Down Under

26 September 2012 - 24 September 2013

Studeren in Muenchen

Landen bezocht: