Vakantie! - Reisverslag uit München, Duitsland van Anne Brouwer - WaarBenJij.nu Vakantie! - Reisverslag uit München, Duitsland van Anne Brouwer - WaarBenJij.nu

Vakantie!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

16 Februari 2013 | Duitsland, München

Hallo lieverds,

Wauw ik heb mijn drukke schoolweken en mijn tentamens OVERLEEFD!

Eigenlijk had ik geen tijd moeten hebben voor een sociaal leven afgelopen weken, maar dat is niets voor mij... Ik heb dus tussen het studeren, lessen volgen, verslagen maken door toch af en toe wat stoom afgeblazen tijdens sporten of feestje. Zo heb ik met mijn buddie Baha, Julia en Noor een glühweinavondje gehouden als aftrap voor de tentamens en ben ik met Julia voor het eerst ‘Fasching’ gaan vieren, het soort van carnaval hier. Ons kookclubje bestaat ook nog steeds en we hebben bij Francisco Portugees gegeten. Hij had van allerlei typische producten uit Portugal meegenomen. We hebben farinheira (soort van gerookte worst) als voorgerecht gehad en bacalhau à brás (codfish) als hoofdgerecht, het nagerecht was een ‘koningscake’ waar de rozijnen helaas weer niet konden ontbreken… Ook hadden we nog de laatste stammtisch van onze faculteit, een heus galafeestje. Ze hadden speciaal voor ons het Vorhoelzer Forum afgehuurd, het café op de bovenste etage van de uni. Het was ergggg gezellig, en ik kon het eigenlijk niet maken om op stap te gaan erna, maar kon het natuurlijk niet weerstaan. Uiteindelijk om 5 uur ’s ochtends Club ‘Ruby’ uitgerold, en om 9 uur een businessplan pitch gehouden van een half uur. Ging gelukkig helemaal goed, al was ik de rest van de dag niet veel waard haha. Ik ben ook voor het eerst eens naar de stammtisch geweest op maandag en daadwerkelijk meegegeten! De Brazilianen waren aan de beurt en die hadden overheerlijk gekookt! Ik ben benieuwd wat het volgende semester gaat brengen qua kookkunsten, gerechten, landen en culturen.
Ennnn toen kwam mijn eerste tentamen, wat een drama! Gelukkig was ik niet de enige die het vreselijk vond. We zijn ons verdriet gaan wegdrinken bij de Löwenbrau Keller en daarna was het k*tgevoel redelijk weggezakt. Mijn andere tentamens gingen gelukkig goed!

Ik heb wel echt vreselijk gebaald dat ik vastelaovend heb gemist in Remunj (zelfs de 1e prijs voor onze groep in de optocht gemist!!), maar we konden dinsdag na ons laatste tentamen nog 1 dag uitgebreid ‘fasching’ vieren. Er waren podia door de hele stad, veel mensen enigszins ‘verkleed’, leuke Oktoberfest muziek en heel veel sneeuw. ’s Avonds verplaatste alles zich naar kroegjes en hebben we de avond afgesloten bij het Hofbräu Haus.

Gister hebben we afscheid genomen van de eerste mensen die vertrekken en zijn we wezen stappen in Club ‘Max & Moritz’ (herinner je je het nog Rik gheghe). Het hele weekend staat eigenlijk in het teken van afscheid nemen, veel mensen zijn al weg als ik weer terugkom in München. Van ons vaste clubje gaan alleen Noor en Francisco terug, dus ik blijf niet helemaal alleen achter gelukkig!
Voor de rest ben ik alleen maar aan het uitrusten, poetsen, inpakken en wachten totdat het zondagavond is en ik met de trein naar Nederland ga! 2,5 week vakantie en alle lieve vrienden & familie weer zien!!

  • 16 Februari 2013 - 20:03

    Ilona & Sissi:

    Hey Anne,

    Goeie reis morgen en alvast heel veel plezier met iedereen waarmee je hebt afgesproken! Natuurlijk maken we er volgend weekend weer een feestje van!!

    xxx oes Kirchroa

  • 17 Februari 2013 - 09:40

    Tanta Barbara:

    Hallo Anne heel fijn jouw verslagen te lezen. Dat je daarvoor nog tijd kan vinden met je drukke dagelijkse bezigheden inclusief het feesten. Gelijk heb je. Geniet ervan. En binnenkort kun je thuis weer even uitblazen. Bedankt hoor. Groetjes T. Barbara

  • 17 Februari 2013 - 10:40

    Ans:

    Hey Fop,

    nog 1 nachje treine!!!!

    xxx

  • 17 Februari 2013 - 11:53

    Vera:

    Hey Anne,
    Wat heerlijk voor je om zo meteen weer 'plat te kalle' en ff bij te tanken bij vrienden en de pap en de mam. Natuurlijk ook super om Rik's nieuwe home te aanschouwen! Geniet van je welverdiende vakantie want zo te lezen heb je 'n hectische tijd achter de rug!
    heel veel groetjes en dieke poene
    Rob en Vera

  • 24 Februari 2013 - 23:59

    Noor:

    Kom maar snel weer terug naar München!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 23150

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2014 - 31 December 2017

Living Down Under!

27 November 2013 - 20 Februari 2014

Dutchies go Down Under

26 September 2012 - 24 September 2013

Studeren in Muenchen

Landen bezocht: